سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر کسـﮯ تو را با تمام مهربانیت دوست نداشت ... دلگیر نباش که نـہ تو گناهکارﮮ نـہ او !!! آنگاه که مهر مـﮯورزﮮ مهربانیت تو را زیباترین معصوم دنیا مـﮯکند... پس خود را گناهکار مبین! من عیسـﮯ نامـﮯ را مـﮯشناسم که ده بیمار را در یک روز شفا داده و تنها یکـﮯ سپاسش گفت !!! من خدایـﮯ را مـﮯشناسم کـہ ابر رحمتش به زمین باریده ... یکـﮯ سپاسش مـﮯگوید و هزاران نفر کفر !!!

«توسل» یعنی پیامبران و اولیای الهی را در پیشگاه خدا، وسیله قرار دادن برای درخواست حاجتی از خدا، از آن جا که پیامبران و ائمه - علیهم السلام- نزد خداوند، محبوب و مقرب‌اند، آنان را وسیله قرار می‌دهیم تا از خدا، حاجتی را بطلبیم یا برای گناهانمان، آمرزش بخواهیم.

«تبرک» نیز به معنای برکت جستن از چیزی یا شخصی است. به دلیل قداست و حرمت مقام پیامبر - صلی الله علیه و آله -  و اولیای وی، بدن و لباس و موی و خانه و قبر و آثار باقی مانده از آنان هم قداست می‌یابد و با بوسیدن و لمس آنها، تبرّک می‌جوییم.

توسل

این دو مسئله که ریشه قرآنی و دینی دارند از سوی برخی (وهابیان و پیروان اندیشه‌های ابن تیمیه)، شرک دانسته شده است و شیعه را به خاطر توسل و تبرک مشرک می‌دانند و بازسازی قبور بزرگان دینی و برگزاری مجالس برای ولادت یا وفات اولیا را بدعت می‌شمرند و وسیله قرار دادن پیامبر خدا - صلی الله علیه و آله - را برای برآوردن حاجت‌ها، پس از وفات آن حضرت، مخالف اسلام و اصل توحید می‌دانند.




نگارش در تاریخ یکشنبه 93 آذر 2 توسط | نظر
قالب وبلاگ